יחסי ציבור לעסקים

יחסי ציבור לעסקים

יחסי ציבור ניתן לעשות למספר גדול של גורמים, בעלי עסקים, פוליטיקאים, אישי ציבור ועוד. אנו במאמר הזה ניקח בתור דוגמה יחסי ציבור עבור מנהל חברת מזון ענקית. יחסי ציבור מבוססים על מספר עקרונות. אחד מהעקרונות זה ליידע את הציבור על הדברים החיוביים של המפעל, ככל שיותר מידע חיובי יזרום לציבור כן יוגשמו האינטרסים של המפעל, דהיינו : הגדל המכירות, הגדלת מאגר הספקים והסיטונאים שעובדים עם החברה ועוד. וכל זאת מוביל בשורה התחתונה להגדלת הכנסות החברה. עקרון נוסף הוא שבהתחלה כאשר חברה יוצרים קשרים עם מגוון גורמים אז הקשרים הלוו הם ראשוניים וחלשים. על ידי שימוש ביחסי ציבור היחסים עם אותם גורמים הולכים ומתחזקים וכך מקודמים האינטרסים השונים של החברה (למשל, על ידי חיזוק הקשר עם הסיטונאים ניתן להגדיל את מגוון המוצרים שניתן להציעה למכירה). יחסי ציבור באותה מידע נלחמים נגד שמועות וסערות תקשורתיות שיכולות לפגוע בשם של המפעל.