מזון בריא בתרבות הדרוזית

יצרני מזון, רשתות שיווק ומסעדות רבות החלו בשנים השנים האחרונות להבין שקיים ביקוש הולך וגובר למזון בריא יותר, זאת לאור הדיון הציבורי שהתפתח בעקבות מחקרים מדעיים רבים, שחלקם אך זכה לאזכורים בולטים בתקשורת, אשר קובעים שלאיכות המזון השפעה בריאותית גדולה, לא פחות מאשר לאיכות האוויר למשל. כך למשל ניתן לראות זאת בביקוש ההולך וגובר לחומוס בארה"ב בפרט ולמזון מזרחי וערבי בפרט.

את כל זאת יודעים כבר מאות שנים בתרבות הדרוזית, אך סוג המזון מספר רק חלק מהסיפור. אופן ההכנה, הטריות, ההגשה והצריכה מספרים את החלק החשוב לא פחות.

המזון הדרוזי טרי יותר, בריא, וטעים יותר

מזון בריא מתחיל באיכות ובטריות חומרי הגלם, וגם במה שאין בהם – חומרים משמרים, הידועים כבלתי בריאים ואפילו כמזיקים. במסורת הדרוזית רבת השנים נהוג להשתמש בחומרי הגלם הזמינים, שכן מרכולים הם המצאה של העשורים האחרונים, והחברה הדרוזית הידועה כשמרנית אינה מוותרת על מסורת זו. לכן, בארוחה דרוזית מסורתית תמצאו רק מאכלים שהוכנו מחומרים טבעיים, טריים ובלתי מעובדים, כמו בשר כבש או לבנה עזים טבעית שמקורן רק בעדרים שגודלו ורעו בטבע ונהנו מכיפת השמיים ולא במכלאות כנהוג בעולם המערבי, וניזונו מהעשב הטבעי להם ולא ממזון מעובד ורווי בהורמונים ובחומרים ולכן מכילים חומרים מזינים בלבד, כמו גם כל יתר המרכיבים ובהם הירקות, עשבי התבלין, וכמובן הזיתים הכבושים, שגדלו באופן טבעי וללא חומרי הדברה.

אירוח דרוזי -הכנסת אורחים חמה

בנוסף, הדרוזים ידועים בהכנסת האורחים החמה והמזמינה שלהם, זאת מפני שהכנסת אורחים היא ערך עליון בתרבות הדרוזית. מארח דרוזי תמיד יעניק לאורחיו אירוח עם כל הלב כשם שהיו בני משפחה אותם לא פגש שנים רבות. קפה אסלי עם הל, סעודה טעימה ומזינה (שקצרה היריעה מלדבר בשבחה. פשוט צריך לתת לבלוטות הטעם לעשות את שלהן), וכמובן קינוחים מתוקים העשויים מממתקיו של הטבע – הדבש, התמרים והחרובים, הבקלאווה ועוגיות הבית.

מכל המקומות בעולם, ממש כאן בישראל ניתן למצוא אירוח אותנטי שהוא פינוק בריא לא רק לגוף אלא גם לנפש.

מאמר באתר שלנו על קפה קלוי

לעמוד הבית:

https://www.cai.co.il/