טיפים להתמודדות עם אלרגיה לפרחים

עם בוא האביב, ובעיקר עם פריחתם של הפרחים הרבים בחוץ, סובלים לא מעט אנשים מאלרגיה לא נעימה, הנובעת מפריחה זו. האלרגיה, שמלווה בתסמינים שונים, יכולה להשפיע באופן משמעותי על איכות החיים, ואפשר גם לסבול ממנה כבר בגילאים הצעירים.

כיצד ניתן להתמודד אלרגיה לפרחים? הנה, כמה טיפים:

אבחון מוקדם – אם אתם שמים לב לתסמינים שונים, שיכולים לאפיין אלרגיה, והם מופיעים ממש עם בוא האביב, ייתכן ומדובר באלרגיה לפרחים. כדי שתזכו לטיפול המתאים, חשוב שתבצעו אבחון מוקדם, הבוחן האם אכן מדובר באלרגיה, והאם זו אלרגיה לפרחים. את האבחון עושים במעבדות מיוחדות על ידי טפטופו של האלרגן ישירות על האמה ושריטתו של העור על מנת לאפשר את החדרתו של החומר לדם. לאחר שממתינים כמה דקות, בוחנים את המקום ובודקים האם קיימת תגובה אלרגית. בנוסף, ישנן גם בדיקות דם מיוחדות שנועדו לבדוק זאת וכן גם מדבקות מיוחדות המודבקות על העור וכוללות חומרים אלרגנים שונים.

 

במידה ונמצא שאתם אכן סובלים מאלרגיה לפרחים, חשוב שתמנעו ממגע ישיר עם הפרחים הגורמים לכם לאלרגיה. במידה והדבר איננו אפשרי ואתם לא יכולים להימנע מכך (מה שנכון לגבי אבקות של פרחים), תוכלו לקבל טיפול תרופתי מתאים שיעזור לכם להתגבר על התסמינים השונים הנלווים לאלרגיה זו. לעיתים מדובר בשימוש קבוע בתרופות ולעיתים מדובר בזריקות.

 

הקפידו לסגור את החלונות והדלתות בבית בשעות אחר הצהריים והערב ועד הבוקר. במידה ואתם סובלים מאלרגיה לפרחים, בתקופת הפריחה אלו השעות הקריטיות ביותר, שבהן אבקת הפרחים נישאת ברוח. כדי שהיא לא תיכנס אליכם הביתה, סגרו את החלונות ואת הדלתות וגם הקפידו לנקות את הבית בתדירות גבוהה יותר. במקביל השתדלו גם לנקות את המסננים של מערכות מיזוג האוויר שבביתכם כדי לאפשר לאוויר נקי לחדור הביתה.

 

המאמר באדיבות אתר ורדים ועוד – משלוחי פרחים בעמק יזרעאל והסביבה